menGharGai peMBerian OranG

kadang2 aku tak paham…
siapa2 lah…

kata lah kalau orang beri barang… ape korang akan buat..?!

macam mana cara korang hargai sesuatu barang pemberian dari orang…

dan ape perasaan korang kalau pemberian korang tu… di beri pulak pada orang lain..?!..

korang rasa..?!..

what ever..!!!…

kecik hati..!!..

Advertisements

aPe akU raSa.. kAu akaN raSa..

karMa…
bagi aku lah kan.. ade betul nya juga.. what U give U get back.. dan jangan sakiti hati orang kalau taknak orang sakiti hati sendiri..

karMa yang kau atau aku rasa tu sebenarnya ujian Dari Allah…

Allah menguji hamba nya yang dilihat mampu menanggung dan redha dengan ujian itu…
ape perlu di buat ialah berusaha lah cuba memperbaiki diri.. untuk menyelesaikan masalah yang Allah tujukan untuk kita tu.. Allah sayang kita.. sebab tu ujian kena pada kita..

sekiranya ujian yang Allah beri tu tak di selesai kan dengan cara bijak.. adalah sangat2 rugi untuk kita menikmati hikmah nya kemudian hari

aku bukan lah bijaksana.. bijak pandai .. bagi aku lah kan…

menyelesaikan masalah adalah sesuatu yang cukup bermakna dari lari dari masalah.. come on lah… jangan jadi pengecut.. nak jadi hamba Allah yang gagah kena lah berani hadapi segala yang datang dari Nya..

Lu Lari ape lu dapat… lu rugi…!!

aku tak tipu….

banyak benda yang jadi pada aku… bukan aku nak belagak… aku jatuh aku bangun.. aku buat sendiri… tak mengharapkan orang.. aku tabah .. aku redha..
sekarang aku dah nampak.. hikmah nya..

walaupon aku tidak bejaya menjadi orang2 besar yang gah..

sekurang kurang nya Allah beri rezeki aku dan anak2 seada nya..

jangan mengalah.. jangan mengeloh.. jangan pasrah selagi boleh berusaha… Allah beri ade peluang .. pada orang yang tidak mudah patah semangat…

ni lagi satu.. aku rasa.. tak payah lah nak dengar2 cerita batu api ke apa.. kalau dengar pon.. kena la fikir balik.. nagatif positif.. jangan hadap bulat.. bodoh sangat ke tak pandai buat keputsan sendiri..!!!

buka minda buka hati .. jangan buka baju sudah..!!

ade lagi.. jangan sesekali menuduh atau memfitnah orang tanpa usul periksa… kau tuduh orang kemudian satu hari nanti kalau kau tak kena mungkin anak ke adek beradik kau yang di fitnah .. ape kau RASA..!!

roda roda dunia perputar… kejap bawah kejap atas.. sendiri paham lah..

jadilah diri sendiri.. !!.. jaga adab.. jaga budi bicara ..