ke mana saja aku boleh pergi..?!

aku kadang2 tak faham..

kenapa susah sangat nak mengeratkan silaturrahim…

macam ni kalau tak faham jangan lah buat spekulasi mendadak.. negatif pulak tu…

hermmmm…

Allah hurabbi…

aku pon tak faham… tanggapan orang macam mana pada aku ni…

kenal pon tidak.. pandai2 je la menghina orang…

elok sangat ke perangai tu..?!..

Advertisements

mengeluh tak baik..

tarik nafas… dan lepassss…!!!!

istighfar.. zikir .. doa ..

ade kala kita x rasa kita ni buat salah.. dan tiba2.. dapat kifarah.. dan kite pon mengeluh.. ape salah aku.. ape dosa aku.. sehingga kifarah ini yang aku dapat… dosa ape yg aku laku kan..?!..

mungkin kita terlepas pandang.. rasa diri sentiasa betul…

pernah fikir dosa pada mak abah ..?!.. tarik muka pon dosa.. ape tah lagi berdecit di mulut dan hati.. sampai dorang terasa hati..
mesti tak perasan kan..?!.. kengkonon protes lah x dpat ape yang di kehendaki.. sebaliknya.. mengecik kan hati mak abah… betul kan…

dosa pada suami .. isteri.. anak2..
secara general la.. mengabaikan tanggungjawab .. ambil mudah.. ambil ringan… semua perkara fikir jalan singkat.. akhir nya terjerat diri sendiri.. fikir tak..?!..
mudah ke tanggungjawab suami.. isteri x kisah.. ambil kesempatan.. abai kan itu dan ini…
senang ke tanggungjawab isteri… marah sikit dengan suami.. dah lintang pukang lari dari rumah.. alasan x serasi.. dah benci..
seronok ke jadi anak derhaka.. mak abah x pernah peduli.. sekati aku nak buat apa..

macam2 lagi…

sebab ape..?!.., sebab.. tak pernah nak rasa diri tu bersalah… tak pernah nak rasa perbuatan tu derhaka.. tak pernah nak rasa sikap tu kurang ber ilmu…

jangan dabek dada bila kawan dengan orang pandai ilmu.. kalau ilmu nya tidak di cedok..

jangan bangga diri bila dapat sesuatu sentiasa yang baik2.. kalau tak tau hikmah di sebalik nya…

jangan riak takbur dengan ilmu yang belum penuh di dada.. kalau cepat lupa diri..

Allah senang2 je akan tarik semula nikmat dan beri kifarah pulak.. sekelip mata je..

bersyukur lah… serba serbi kesedrhanaan tapi tinggi nilai ilmu nya.. itulah kebahagian hati..

xkfkdjxkzxkx…. ZZZzzzzzz … lelap dah…. ;(

jangan tahu nak

kondem orang ja…

diri sendiri tak betul… tak nampak pulak..

sori lah.. aku tak pandai nak pendam perasaan lama2… lebih suka luah kan… terima ke tak terima itu terpulang…

aku cerita tentang kasih sayang…
tapi percaya atau tidak ada orang yang tak pernah ada perasaan itu..
bagi dia semua sama …
barangkali dia tak pernah memberi dan menerima kasih sayang itu…

aku ajar dia tentang berkasih ..
aku ajar dia tentang sayang ..

barangkali dia sudah tepu dan lali dengan kehidupan nya tanpa kasih sayang…

maka dia tak dapat menerima ..

mungkin juga dia tidak di kurniakan perasaan sebegitu .. kerana diri nya sendiri membenci perasaan kasih dan sayang itu…

aku fikir.. takde guna ajar dia erti kasih sayang.. biar saja aku ber edar dari kelompok kehidapan orang sebegini..

eGo …

aku cukup tak suka..

perempuan pendek akal.. lepas tu bongkak.. tak fikir masa depan.. tak fikir perasaan orang lain.. tak pandai jaga maruah orang lain..

nampak kebaikan di luar.. orang simpati dengan nasib dan cerita yang di jaja.. tapi dalam hati angkuh dan keras .. yang konon2 nya tabah dengan segala liku2 kehidupan..

come on lah… aku pon perempuan .. !!..

aku cermin diri aku dulu.. sebelum aku nak memandai mandai sua cermin pada orang laen…

luahan rasa aku ja… nak sentap..!!!??.. up to korang lah…

meradang sakan semalam

hari ni aku dah cool…..

hermmmm… rasa bahagia pulak dapat menekan keyboard dengan laju kat sini….

mungkin kasar bahasa aku…. cara aku… tapi aku nak jadi diri aku sekarang….

tak mau aku hipokrit… bukan berbaloi pon….

betul kan..?!

cuma nya aku akan bertolak ansur mengikut keadaan…

kadang kadang aku heran…

amaran : jangan baca kalau anda bersifat negatif… dan tak tahu menilai di sebalik yang tersirat….

kenapa ye.. ade sesetengah manusia bila kita ni dah pernah buat silap sekali .. dia akan ingat kita ni akan buat lagi dan lagi… tapi sebenarnya memang ade manusia macam ni…. tak pernah serik buat kesilapan….

kes aku… ok.. aku tak puas hati… bila aku cakap direct orang akan kata aku mulut kurang hajar.. mulut celupor… mulut busuk dan sebagainya…. tapi hakikatnya.. aku meluah kan apa yang aku tak puas hati…

salah ke..?!

aku post kat entry aku… aku post kat blog aku.. sebab itu hak aku …. aku tak kacau mana2 FB orang mahupon blog orang…. tapi di sebab kan ade mata orang memandang ade telinga mendengar ade mulut BANGSATTT yak aku kira celupor lebih dari aku menyampai2 kan berita yang aku rasa cerita di tokok tambah dengan bahan perisa tidak halal… bagi menyedap kan halwa telinga di pendengar….

sudah nya aku di katogori kan sebagai seseorang yang “TUUUTTTT”…. wahhhh… hebat kan me lebel kan orang….. hahahahahahaha….

bila dah aku ni be LEBEL cap ape tak tahu… makanya… ape yang aku buat suma serba tak kena…. owhhh come on…!!!….

tak boleh ke bukak minda tu sikit….. ok fine banyak2… please…!!! supaya berkembang maju tak sempit macam duduk dalam tin sardin….

kalau orang tak kenal aku…. orang memang senang lenang LEBEL aku macam macam…. tapi kalau dah kenal aku…. korang tak kan pernah tinggal kan aku…. percaya lahh….

orang2 yang meninggal kan aku tu ade lah orang2 yang konon2 kenal aku dan sebenarnya kau tak pernah kenal aku….. !!!..

jangan cakap ko dah masak dengan perangai aku… aku itu aku ini…. banyak benda yang kau tak tahu yang aku boleh buat….

jangan nak memandai2 menghakim orang ..

ape aku rasa sekarang…?!… seriously… aku tak boleh stay lama2 kat sini… bukan sebab aku nak lari kan diri… tapi aku dah macam katak dalam bangunan batu… hanya tau menguang kembang kan leher .. kengkonon aku lah yang gah … aku tau itu ini….dannn itu bukan aku….. !!!!

aku nak ke dunia luar… tu lebih banyak cabang arus pengalaman…. itu yang aku cari ..itu yang aku mahu…. memandang kan aku terikat di sini… maka terpaksa lah aku mengguang demi sesuap nasik… mungkin sampai aku mati katak di sini….. barangkali…. aku tak pasti….

aku tau kemampuan aku… aku tau kebolehan aku… aku tau kepandaian aku…

YA Allah…. aku mahu peluang… banyak2 peluang …. yang aku boleh terus melompat…. terus jauh dari bangunan batu ini.. aku mahu bebas….

biar orang kata aku kacang lupa kan kulit…

biar orang kata aku ibu kata yang sombong dia lah yang lebih besar dari lembu yang anak2 nya jumpa….

biar orang kata apa pon….

korang ke yang mananggung segala keperluan aku… kehendak aku… ?!.. aku jatuh bangun .. korang ke yang bantu…. tak kann…?!… Hanya dengan kehendak Nya .. semua ni berlaku…